همشهری‌آنلاین: ۱۲۰‬نماینده مجلس شورای اسلامی به‌منظور حمایت از بنیاد پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه و جشنواره امام رضا (ع) به رییس جمهوری نامه نوشتند.

این نامه که به امضای نمایندگان رسیده و نسخه‌ای از آن روز سه‌شنبه توسط بنیاد پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه، به ایرنا نمابر شد، آمده‌است: توجه ویژه اندیشمندان و عالمان به روضه منوره آن امام همام و استفاضه از انوار مقدس آن سبب شده است تا این شهر همواره خاستگاه فعالیت‌های علمی و فرهنگی عمیق و موثر در حوزه قرآن و عترت در ایران اسلامی باشد.

نامه می‌افزاید: در همین راستا در سال‌های اخیر نیز دو اقدام بسیار ارزشمند یکی در حوزه قرآن کریم و دیگری در حوزه عترت شکل گرفته است که در پرتو برکات ویژه آن امام به سرعت عرصه‌ای ملی یافته و بارقه‌های امید را در زمینه گسترش معارف شیعی ایجاد کرده است.

نمایندگان در نامه خود آورده‌اند: اولین حرکت در زمینه ترویج مفاهیم قرآنی تاسیس بنیاد پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه است که از سال ‪ ۱۳۸۲‬با هدف تحقق جنبش نرم‌افزاری و گسترش تحقیقات میان رشته‌ای در حوزه قرآن و نیازهای جامعه معاصر تشکیل شده است.

نامه خاطرنشان کرده است: به مدد الهی و عنایات امام رضا (ع) تاکنون در ستاد عالی آن بیش از ‪ ۷۰‬نهاد آموزشی و پژوهشی از حوزه و دانشگاه توانسته است موجی از قرآن پژوهی را در نهادهای علمی کشور با هدف تامین نیازهای تئوریک جمهوری اسلامی و تدوین ایده‌های قرآنی برای نیازهای جامعه معاصر ایجاد نماید.

نامه ادامه می‌دهد: دومین حرکت در راستای ترویج فرهنگ عترت به عنوان مفسرین واقعی قرآن کریم ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که در اجرای مصوبه شماره ‪ ۳۴۸۷۱/۸۷۷۷۲‬مورخه ‪ ۱۳۸۵/۲/۱‬هیات محترم دولت در مرکز استان خراسان رضوی شکل گرفته و به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و در راستای ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برنامه‌ریزی می‌نماید.

در پایان این نامه که به امضای ‪ ۱۲۰‬نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده است، نمایندگان از ریاست جمهوری درخواست کرده‌اند با توجه به تاثیر عمیق فعالیت‌های فوق در گسترش فرهنگ و معارف رضوی و نیز نقش محوری آن‌ها در فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت ترتیبی اتخاذ فرمایند تا ردیف ویژه‌ای برای هر یک از نهادهای فوق در بودجه سنواتی کل کشور منظور گردد.

کد خبر 42698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز